7 במרץ 2013

משקפופרית- צללית כבר הנחת היום?

יש לי משקפיים.
הם לא באו לי בקלות, הייתי צריכה מאוד להתאמץ (גם הזכרתי את זה כאן, בין יתר ההתוודויות שלי)
במשך שנים הלכתי לאופטומטריסט, הקראתי מספרים מהמקרן ממול, קיוויתי וקיוויתי שאולי הגיע הרגע ויש צורך במשקפיים. לא ויתרתי, התמדתי למרות שנחלתי כשלון אחר כשלון ולבסוף ההתמדה אכן השתלמה.
בגיל 16 בערך סופסוף בישרו לי את הבשורות המשמחות. אני צריכה משקפיים, יאי!!
לדעתי זוג משקפיים נכון ומתאים הן אביזר שמחדד את הפנים, מחמיא להן, וגם כבונוס- הדרך הקצרה ביותר, הפשוטה ביותר והכי פחות בוטה להפוך בין רגע לבחורה נוטפת סקס.

סוף סוף הן שלי, בזכות ולא בחסד



כשמדברים על איפור שמתאים למשקפיים חשוב לענות על 2 שאלות לפני שמתחילים:

- המשקפיים שלך מגדילות או מקטינות את העיניים? 

בעזרת איפור אפשר לתת אשליה של עיניים קטנות יותר או גדולות יותר, ולכן חשוב לדעת איזה אפקט הוא האפקט הרצוי.
אם אתן לא שמות לב מיד אז קודם כל סימן שהאפקט לא משמעותי ואולי אפשר להתעלם ממנו. אם אתן בכל זאת רוצות לדעת- שימו את המשקפיים על העיניים והרחיקו אותן לאט. תוך כדי תנועה הרבה יותר קל לשים לב למגמה כשמסתכלים במראה. 
המשקפיים שלי הן משקפיים שמקטינות לכן בפוסט הזה יהיו תמונות עם איפור שנותן אשליה של עיניים גדולות יותר ממה שהן באמת. 
האפקט הצדדי של הגדלת העיניים בעזרת איפור הוא הפלתן קצת כלפי מטה.

הנה תמונה אוף-דה-רקורד באמצע האיפור. כל ההבדל הוא בפס צללית קטן ותראו איך עין ימין נראת יותר גדולה ויותר נמוכה מזאת משמאל
הפרצוף הקריפי מכה שוב


השאלה השניה שצריך לשאול היא

-האם המשקפיים בעלות נוכחות? 

המשקפיים שלי למשל בעלות מסגרת פלסטיק שחציה שחורה וחציה ורודה. יאפ, אכן בולט.
במקרה כזה חשוב שטווח הצבעים באיפור יהיה הרמוני עם צבע המסגרת ואני בכלל מעדיפה לא להעמיס ופשוט להתאפר בצבעים ניטרלים, כמו כן חשוב להדגיש את המסגרת הטבעית של העיניים יותר. כשאני אומרת "מסגרת העיניים" אני מתכוונת גם לתיחום העין, אך גם הגבות לא פחות חשובות כמסגרת
כשהמסגרת גסה האפקט הוא של ריכוך מראה עיניים קשה, ועל אותו משקל- העלמת מראה עיניים עדין. 
במשקפיים נטולות מסגרת או עם מסגרת עדינה יש יותר מקום לאפקט עדין שייראה, וגם משחק עם יותר צבעים ומרקמים. 

לא משנה מה שתי התשובות שעניתן- יש כמה עקרונות שנכונים בכל מצב:


  • המשקפיים, גסות או בלתי נראות ככל שיהיו, יוצרות צל מתחת לעיניים. הצל הוא אשלייה של שקיות מתחת לעיניים, או כהות. אותה כהות ארורה שאנחנו מנסות להיפטר ממנה גם כשאנחנו בלי משקפיים, אז אם ביומיום הכהות שלכן עדינה ובלתי מזיקה, לאיפור ביום משקפופרי בכל זאת כדאי שתקדישו אקסטרה תשומת לב לאיזור שמתחת לעיניים- קונסילר מתאים ומאיר וגם קורקטור במקרה הצורך כדי להעלים כמה שאפשר כל זכר לגוון לא רצוי. 
  • לא משנה איך המשקפיים נראות, וכמה קריר ונעים היום- כששמים משקפיים איזור גשר האף מועד לפורענות. האיפור יכול להראות מושלם... עד הרגע שמורידים את המשקפיים ומה מתגלה שם בגשר האף? שתי נקודות אדומות איפה שהמשקפיים ישבו כל היום.
    איך פותרים את זה? לא יודעת, עוד לא גיליתי את הדרך. אפשר למזער נזקים ע"י שימוש בחומרים עמידים באיזור גשר האף כמו מייקאפ עמיד ובוודאי גם לפדר את האיזור לעמידות מירבית. 
  • הגבות הוזכרו מוקדם יותר כדרך אגב. אני חושבת שאחד הדברים היותר חשובים באיפור לבעלות משקפיים הוא להדגיש את הגבות ולחדד אותן, כי בד"כ הן יפציעו מעל המשקפיים ויזכו לאקסטרה תשומת לב. ואם כבר הן חייבות להפציע, לפחות שיפצעו בחינניות. משקפופריות- הכניסו את צללית הגבות או עפרון הגבות המתאים לכן לשגרת האיפור היומית ולא תצטערו. 
  • מסקרה תיתן לעין מסגרת עם נוכחות בדקה, מסגרת ניטרלית בלי לחשוב על הגדלה או הקטנה של העין. עם משקפיים אפשר ורצוי לשים מסקרה בנדיבות, כי כמו שמצלמה מעלה חמש קילו ככה עדשת משקפיים מורידה כמה שכבות של מסקרה. אם מישהי התברכה בריסים ארוכים (מניאקית) אולי כדאי לה לוותר על מסקרה מאריכה כדי לא לגרום להתנגשות חזיתית בין הריסים לעדשות המשקפיים
  • הדגש באיפור למרכיבות משקפיים הוא בקו הריסים- תיחום תיחום תיחום. אם הוא מעושן או חד, אם הוא בתוך קו המים או מטושטש מקו הריסים התחתונות ומטה ומשאיר את קו המים בהיר- זה לא משנה, זה כבר תלוי בהגדלה או בהקטנת העין. העיקר זה למסגר. 

כמובן שאם כבר השקענו באיפור שיעזור לראי הנשמה שלנו להתעלות מעל מחסום הזכוכית, כדאי גם לזרוק עצם לשאר הפנים ולדאוג לעור אחיד, מעט סומק וברונזר ולקנח בשפתון או גלוס. 

איפור יעזור להבליט לטובה את העיניים שיכולות קצת להעלם בתוך המשקפיים, אבל חשוב לא פחות אולי אפילו יותר לבחור משקפיים שיחמיאו
בגדול, וכי אני מתעסקת בעיקר באיפור ולא בסטיילינג אישי- כדאי שמבנה המשקפיים יהיה מנוגד למבנה הפנים. למשל אני עם פנים שמנמנות ומעוגלות, בחרתי במשקפיים יותר מרובעות. הפנים שלי גם מעט ארוכות מהרגיל (בעיקר שאני מחייכת, ולא החיוך הקטן והמוזר שאני מחייכת בתמונות איפור שלי, אלא חיוך מלוא הפה מה שנקרא..) ולכן המשקפיים שלי צרות ורחבות. 

בעולם מתוקן הייתי קמה כל בוקר ב6 כדי ליישם את מה שכתבתי כאן, אבל במציאות אני קמה הרבה לפני שאני מתעוררת, וכן- יש הבדל גדול בין השניים. ונדיר מאוד שאתאפר בבוקר כשאני מתחילה ללמוד ב8. אני נוטה להיבעט מהבית ולהלך בעולם כמו זומבי עד סביבות 12 ורק אז להתעורר באמת ולהבין שאני גם נראת כמו זומבי ונטולת כל איפור, והצבע היחיד בפנים שלי זה אותו ורוד שחור שחיכיתי לו כל השנים- המשקפיים שלי.

והנה המחשה קלה- 

כאן אני עם איפור פנים מלא אבל ללא איפור עיניים. אפשר לראות שהעיניים נבלעות בתוך ערימת המשקפיים וחבל כי מהשפתיים שלי לא תבוא הישועה, והגבות! זה יותר חורים מגבה, ממש כואב הלב להסתכל עליהן

איפור פנים מלא, על העיניים- גורנישט
אותו איפור, רק שעכשיו נוספו העיניים- קונסילר ב2 גוונים מכל הלב, גבות מלאות וכהות, תיחום תחתון כהה ואיליינר, בקו המים עפרון בהיר כדי לתרום לאשליית העיניים הגדולות והמון המון מסקרה.



וזה בלי משקפיים, כדי שיהיה יותר ברור מה הולך כאן


 נכון שמשקפיים על הראש זה סימן מובהק שקפצה עליך הזיקנה?! אז מסתבר שאני שם.


מה איתכן? אוהבות משקפיים או שמעדיפות עדשות מגע?
מוזמנות לתרום טיפים משלכן לאיפור לבעלות משקפיים

עד הפעם הבאה-תמר המשקפופרית


20 תגובות:

  1. פוסט מצוין! בתור משקפופרית לשעבר (אחרי ניתוח), אני יכולה לציין שהדבר הכי שנוא עליי היה שהריסים הארוכים והישרים שלי הגיבו עם הזכוכית כמו ווישרים, ברמה שהטרידה אותי ממש.

    הבדל ממש מהותי במראה של הפנים לפני איפור העיניים ואחרי, קצת גורם לי לתהות האם כשאוציא לעצמי סוף סוף משקפיים, האם אצטרך להתאפר גם ביום יום. נחיה נראה.

    השבמחק
    תשובות
    1. האימג' שעלה לי על ריסי ווישרים משעשע מאוד. מסכנונת, ריסים ארוכים מדי.. איך את יכולה לחיות עם עצמך?!
      בנוגע להבדל- אל תשכחי שעדיין מדובר על איפור. גם בלי משקפיים יש הבדל תהומי בין עיניים מאופרות ללא מאופרות, אבל למה להיות פאסימית? את לא אמורה לחזור למשקפיים אחרי ניתוח לא?

      מחק
  2. פוסט מעולה!!!

    השבמחק
  3. אני קוראת את הפוסט עם משקפיים P:
    ביום יום משקפיים די מפריעות לי, למרות שאני הולכת איתן כבר שנים. גם מבחינת איפור, תמיד הרגשתי שהן הורסות את האפקט וש"אין טעם להשקיע" אם גם ככה הן יסתירו הכל. מהבחינה הזאת אני מעדיפה עדשות.
    מה שמצחיק הוא, שכשאני יוצאת מהבית עם משקפיים, זה בד"כ סימן כמעט בטוח לכך שלא היה לי כוח להשקיע באיפור עיניים באותו בוקר D:

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה קטע, אני בדיוק ההפך: עד שהתחלתי ללמוד הייתי שמה את המשקפיים כאקססורי בלבד, למי היה אכפת מהראיה?! פעם ב.. הייתי מוציאה אותן ומשקיעה באיפור ובטוטאל לוק גיקי או ספרני במיוחד, פשוט אהבתי את זה. היום אני קצת יותר תלויה בהן ולכן לא עושה מכל יום איתן חגיגה. מבחינתי הזוי לחלוטין שזה ההפך אצלך. אני בקלות יכולה לדמיין עליך מראה משקפיים מושקע וסקסי

      מחק
  4. יופי של פוסט! כמישהי שדוחה את שלב המשקפיים ככל האפשר אבל כבר ממש מרגישה שהראייה שלה היא לא מה שהייתה פעם, אני "גוזרת ושומרת" את הפוסט הזה שלך ליום פקודה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. D= תודה רבה, בתקווה שהיום לא יגיע

      מחק
  5. פוסט פגז בייב. אני תמיד מרגישה שאני נבלעת במשקפיים ודובקת בעדשות. יש זוג שאני מריירת עליו כבר זמן רב, והטיפים שלך גורמים לי לרצות לקנות אותו רק כדי לנסות את האיפור!

    השבמחק
    תשובות
    1. ואי ואי ואי מה הייתי עושה לך אם היית מביאה אלי את המשקפיים שלך... מבחינה איפורית, כן? אני חושבת שיהיה לך מדהים משקפיים

      מחק
  6. פוסט מעולה ! מעולם לא הרכבתי משקפיים וחוששת שמתי שהוא השעות הרבות מול המחשב יעשו את שלהן...לכן שומרת אותו. וכבר שלחתי לחברותיי הקרובות, אימי ואחותי שמרכיבות משקפיים ובטוח ימצאו אותו שימושי :)

    השבמחק
    תשובות
    1. יש אנשים שפשוט נולדו עם עיני נץ, כנראה את אחת מהן.
      תודה על המחמאה =)

      מחק
  7. לפעמים תפילות עובדות?
    אני אוהבת משקפיים (אבל לא צריכה) ותמיד אוהבת ללכת עם חברות שהן קונות את המשקפיים ולמדוד את כל החנות בערך (עוד תחביב מוזר שלי)
    הדגשת נק' חשובות בעבור אלו המתאפרות ומתאשקפות (ייאי המצאתי מילה!)

    השבמחק
    תשובות
    1. פיצ'ה מחיית השפה העברית, למה תפילות?! רק בזיעת אפיים הצלחתי להשיג את מה שרציתי =D תנחומיי על זה שאת לא צריכה משקפיים

      מחק
    2. LOL! ממש מחייה את השפה... לצד החישובים והמתמטיקות:)

      מחק
  8. פוסט מעולה! ההדגשה של העיניים יפיפיה. מתאים לך מאוד משקפיים.

    לעצמי - שונאת, שונאת, שונאת משקפיים, מעדיפה עדשות ורק בבית מרכיבה משקפיים. אם רק היה לי אומץ לעשות ניתוח לייזר......

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה =) ניתוח לייזר הוא עד כדי כך מורכב..? אף פעם לא ביררתי בגלל (הפתעה) שאני חולה על משקפיים.

      מחק
  9. נהניתי מאוד מהפוסט ואכן לצערי הרב אני מכירה היטב, במעל 22 שנות משקפיים, את הצל שנוצר... הבעייה המרכזית היא איך מתאפרים כה יפה ובדייקנות עם קוצר ראייה גבוה כמו שלי... זו משימה על גבול הבלתי אפשרית כשצריך להתקרב למראה כ"כ הרבה... אני מאחלת לכולן להשתמש במשקפיים רק כאקססורי. בינתיים אמשיך לקוות שיום אחד ימציאו עדשות מגע שלא אסבול איתן.

    השבמחק
    תשובות
    1. לסוגיה שאת מעלה אכן לא התייחסתי, אני מניחה שהמרב שאפשר לעשות זה להשקיע במראה מגדילה טובה.
      שמחה שנהנת מהפוסט שרית =)

      מחק
  10. ואי איזה הבדל מטורף עם איפור עיניים מחמיא! מי ידע! בתקופה שהיו לי משקפייםלא התאפרתי בכלל - היו לי עדשות. ומאז הספקתי לעשות ניתוח תיקון ראיה, כי בניגוד אליך, משקפיים זה ממש לא הקטע שלי. שלא לדבר על העצבים כשהם על גשר האף ומשאירים סימן! גרררר
    מעדיפה אותי בלי משקפיים, גם ובעיקר כי אני קמה בבוקר ורואה! אהאה!

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...