10 באוקטובר 2013

"כמה זה בפגישות של פסיכולוג?"

אני ואחותי, אנחנו קצת העתק אחת של השניה, חוץ מתחום אחד:
אם תביאו לי ולה תקציב מוגבל היא תחזור עם משהו אחד יקר וממתותג ואני לעומת זאת אחזור עם שקיות של עודפים, חברות עלומות ובעיקר קניות מחושבות מהאינטרנט.
אבל מדי פעם גם פרחולתכם רוצה משהו יקר, אבל הווו ילדת השואה שבי מרעיפה עלי יסורי מצפון כאילו היו קליפות תפוחי אדמה (כלומר בשפע).

היום כשנכנסתי לחנות מסויימת ורציתי מגפיים מסוימות (כבר אמרתי שאופנת חורף 2014 קוראת לי buy me) שעלו יותר ממה שסטודנטית נטולת עבודה לכמה שנים הבאות יכולה להרשות לעצמה ישר התקשרתי לאחותי בידיעה שהיא תדע איך לשכנע אותי,
ואכן- היא שלפה את התותחים הכי כבדים שיש במשפחה שלנו ואתן הראשונות שעומדות לשמוע עליה חוץ מאישתי האפלטונית:
אז התקשרתי אליה, נקבתי במחיר והיא ענתה לי "נו, כמה פגישות של פסיכולוג זה, 3? 2 כשזה אחד ממש נחשב בת"א??? ואת לא הולכת לפסיכולוג אז בקיצור- תתחדשי"

מה פרוייד היה אומר על זה?! וכמה פגישות איתו שווה המעיל שלא קניתי?? 



כן כן, אצלנו הכל מתפרק לפרגמנטים של פגישות עם פסיכולוג. המטבע שווה בין 250 ל400, תלוי באיזור מגורים ובשמו הטוב של הפסיכולוג התאורטי.
נו ב'מת, אם הייתי הולכת לפסיכולוג- כל שבועיים הייתי שורפת כאלו זוג מגפיים... והי, איזה כיף שאני לא הולכת! כי ברור שמגיע לי לפחות פעם בחודש זוג נעליים חדשות, ועוד חסכתי כמה שקלים על הדרך. והבונוס: זה גורם להרגיש טוב, כנראה הרבה יותר מפגישה עם פסיכולוג.

(מיותר לציין שיש לי זוג מגפיים חדשות. הורי!)

אז אמנם אחותי תמיד היתה בחורה של מותגים, אבל באותה נשימה היא גם לא מסוגלת לעשות קניות של קוסמטיקה ואיפור ומן הסתם התפקיד הועבר אחר כבוד (מפוקפק) אלי, ואני תמיד קונה לה בזול, או בIHERB, או באי אלו אתרי אינטרנט אחרים ואי אלו חברות זולות-אך-איכותיות.

לא מזמן לשמחתה של אחותי הגיע אלי קרם פנים לעור יבש לסקירה והוא הועבר מיד אליה. הו כמה היא התלהבה סופסוף לקבל קרם במחיר ואיכות שתואמים את כל אורח חייה הבזבזני והיוקרתי.
שאלתי אתכן אז בפייסבוק את השאלה הבאה "קרם זול יכול להיות טוב אבל רק קרם יקר יכול להיות מצויין. מי מסכימה עם המשפט ומי קוטלת?" 
רובכן קטלתן את המשפט. גם אני. אבל מכיוון שאחותי היא זאת שניסתה את הקרם מחובתי להגיד שהיא ממש הסכימה עם המשפט. אחרי שנים שאני מביאה לה קרמים טובים אך זולים היא ממש התמוגגה מהנסיון עם הקרם של ג'יג'י. אחותי מוסרת שהרבה יותר כיף להשתמש בקרם של ג'יג'י, החל מהאריזה שסופסוף לא עשויה מפלסטיק זול ועד רמת הספיגה או השעות הרבות בהן העור מרגיש מלוחך

Bioplasma Moist - Dry - SPF 20 קרם לחות עשיר SPF 20 לעור הסובל מיובש 

הקרם הוא חלק מסדרת BIOPLASMA של ג'יג'י, חברה פרא-רפואית שאינה מנסה על בעלי חיים. מוצרי הסדרה מכילים מיצוי של 5 סוגי אצות על כל אנזימיהם.
הקרם שאחותי קיבלה לסקירה הוא קרם לעור יבש עם 20 SPF, אמנם לא מספיק לקיץ הישראלי אבל בהחלט עשה אותי קצת רגועה בתור האחראית לאגף הקוסמטיקה של אחותי ולאחר שנחלתי כשלון חרוץ בלגרום לה להקפיד על מקדם הגנה.

מה הנקודות שאחותי נתנה על הקרם:


  • הוא מלחך מעולה והעור מרגיש הרבה יותר גמיש ובריא אחרי שימוש של חודשיים
  • למרות שהוא מלא לחות הספיגה שלו מרשימה וגם בימים מלאי לחות נראה שהוא היחיד שלא משאיר זכר שומניות על פני העור
  • הריח שלו דומיננטי מדי ומתוק מדי לדעתה, גם לדעתי. אך כנראה שיש בנות שיתחברו לריח
  • קלמזית שכמותה גם ציינה שהיא אוהבת את האריזה היוקרתית והכבדה שלו שעשויה מזכוכית עכורה בתוספת מעט מתכת אך היא חששה שבנפילה הראשונה של הקרם הוא יהיה ז"ל. אני שמחה לציין שהקרם כבר אחרי שני צניחות חופשיות ועדיין בריא ושלם.


פחות מפגישה עם פסיכולוג סלבס!

לא אמרתי לה כמה הוא עולה אבל אחרי חודשיים של שימוש שאלתי מה המחיר הכי גבוה שהיתה מוכנה לשלם עליו. התשובה התחלקה ל2:
אם לא היתה לה תינוקת לפרנס כנראה שהיתה משלמת עליו גם יותר מ400, אבל בגלל סדר העדיפויות החדש שלה היתה קונה אותו בלא יותר מ250 מרשרשים, או כמו שאנחנו אומרות: פגישה עם פסיכולוג סביר באיזור הפריפריה.

מה שמחתי להגיד לה שמחירו עומד על 259 ש"ח (ל50 מ"ל, ניתן להשיג אצל קוסמטיקאיות נחברות), בכיף היא היתה יכולה לחסל 4 כאלו בחודש כי היא עדיין לא הולכת לפסיכולוג...

אלו שיטות שיכנוע עצמי יש לכן כשאתן מוציאות יותר מדי על דברים שאתן לא באמת צריכות? 
וכמובן השאלה הנצחית: האם לדעתכן יש הבדל בין יקר וזול?

עד לפעם הבאה- תמר, שעדיין לא הולכת לפסיכולוג אבל אולי צריכה

12 תגובות:

  1. הלווו גיברת לא נראה לך שאת שוכחת משהו? מה עם תמונה של המגפיים?! :-P

    חוץ מזה - אהבתי את שיטת הפסיכולוג ובהחלט יש מצב שאני אאמץ אותה! הנה, היום במקום ללכת לפסיכולוג קניתי שני לקים של ג'ייד ומייקאפ של אסתי לאודר:-]

    השבמחק
    תשובות
    1. נו, הפסיכולוג שלך נשמע מאוד זול, תלוי במבצעים =D הרווחת!

      מחק
  2. אהבתי את שיטת הפסיכולוג, והאמת שהיא בדיוק מה שאני עושה! האם אני נצר קדום למשפחה שלכן ולא ידענו על זה? כל פעם שאני קונה משהו, בעיקר יקר, אני אומרת לעצמי שזה יותר זול ויותר משמח מללכת לפסיכולוג...
    יחד עם זאת, לזרוק לאוויר מילה כמו "מגפיים חדשות" ולא להראות אותן זה פשע, על גבול הפלילי, ועל כן אמנע מלהראות לך סימני חיבה כדי להפגין את כעסי הרב.
    באשר לעניין של יקר/זול. איך אמרה קוקו שאנל?
    The best things in life are free.
    The second best are expensive.

    השבמחק
    תשובות
    1. לירון יקרה, אני לא אציין שקרעת אותי מצחוק כדי שזה לא יעלה לך לראש. בנוגע למגפיים כמו שכתבתי למעלה- אי אפשר להתאפר עם מגפיים ואני מאוד רחוקה מלהיות מבינה גדולה באופנה. את בטח תראי אותם בכל מקרה בפרוג'סטייג' (אם בעזרת השם יהיו להקות טובות)
      ובנוגע לקוק שאנל- טוב, היא בעצמה אחת הפסיכולוגיות המועדפות עלי ;)

      מחק
  3. וואו... הוא ממש יקר. לא הייתי משלמת מחיר כזה על קרם. זה הרי ברור שאת משלמת על המיתוג ולא על המרכיבים. זה לא עשוי מזהב.

    ובלי קשר- אני ביובש כתיבה רציני. יש לי מספר פוסטים ב"טיוטות" שהתחלתי אבל אני באמת לא יודעת מה יעניין את הקוראות. =( מה עושים?

    השבמחק
    תשובות
    1. חמודונת השבתי לך בהודעה פרטית,
      וכמובן שעניין המחיר תלוי אך ורק בסדר עדיפויות. אני חושבת שבנקודת זמן זו גם אני לא אוציא סכום כזה על קרם, אבל כן ברור לי שהמחיר לא מהמושחטים שקיימים בשוק והוא בהחלט סביר

      מחק
  4. תכלס צדקו מעליי - איפה התמונה של המגפיים?

    לגבי הגישה של הפסיכולוג זה נהדר.

    ולגבי הקרם - משימוש בו אני יכולה להעיד שהמחיר ממש לא יקר. הכמות שנדרשת להשגת לחות מקסימלית, כי כל כך מינימלית, שהוא מחזיק לאורך מלא מלא זמן.
    הוא מתאים לי בול לתקופה עכשיו שהעור שלי יבש יותר, לקראת סוף הקיץ הוא עדיין היה קצת כבד.

    תועלת נוספת - החבוב הזה עוזר בכל הנוגע לפצעונים... לאחר תקופה קראתי עליו קצת יותר ובאמת יש בו חומר אנטיבקטריאלי אז הכל הסתדר לי ונהיה יותר הגיוני :)

    השבמחק
    תשובות
    1. זה לא יפה, את גורמת לי לקנא. עכשיו גם אני רוצה ואחותי לא תשחרר אותו בקלות, או בכלל.
      את המגפיים תצטרכי לראות בלייב =)

      מחק
  5. ותודה לך על שהצדקת כ"כ הרבה רכישות!!!
    לרוב גם אני נוטה לחפש אלטרנטיבות זולות יותר כרגע (כי הכל למען ההשכלה), אבל מדי פעם רואה משהו שנצרב במוח כ"את חייבת כזה".

    המחיר של המוצר לא נוראי (כל יחסי, לא?) והוא יספיק להרבה זמן!!

    השבמחק
    תשובות
    1. רגע, אני מנסה להבין- ככל שיש שם יותר סימני שאלה ככה זה נסיון נואש יותר לשכנע את עצמך..? רק כדי שניישר קו..
      כמוני כמוך. אבל כשמתאמצים כ"כ הרבה עם הלימודים זה פשוט קצת יותר מדי גם להתאמץ להשאיר את האשראי בארנק..

      מחק
  6. אני מנסה לשכנע את עצמי שעוד מעט נגמרת העיסקה הזאת בכרטיס, וגם זאת, ואז יהיה לי יותר מקום, ובכלל, עוד מעט משכורת, ואני אשתמש בזה הרבה, ומזמן לא קניתי, ו... אוי, רשימת ה-wish list לעולם לא מתקצרת. עכשיו נתקלתי פעם ראשונה באתר של מילאני, וזו הייתה טעות...

    השבמחק
    תשובות
    1. מילאני זו טעות זולה, אז בסדר (ספרי את זה לפייפאל שלי שבתקופת מבחנים שיחרר מאות שקלים של קניות "זולות"..)
      תירוצים וחשקים- 2 דברים שאין להם סוף

      מחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...